Novetats 2019

SEO, SEA, SMO, SEM… T’ajudem a sortir del laberint de sigles!

09/10/2019 0:00:00

SEO, SEA, SMO, SEM… T’ajudem a sortir del laberint de sigles!

Tots ens hi hem trobat. Estem en una reunió, en una conferència o llegint un article i contínuament ens bombardegen amb sigles i termes de màrqueting digital que ens fan sentir com si ens parlessin en un idioma exòtic. Qui no s’ha quedat amb cara de circumstàncies davant de paraules com SEO, SEA, SMO, SEM? Formen part totes elles d’una estratègia dels professionals del màrqueting per confondre’ns? Et desvetllem el misteri!

 

SEO o com ser els campions de Google

Segurament si també t’has perdut per aquest laberint de sigles, és perquè has arribat amb una queixa o t’obsessiona un objectiu: que més gent arribi a la teva pàgina web! Per què, doncs, una petició tan senzilla rep una resposta tan incomprensible? “La teva pàgina no està optimitzada per a SEO”, “cal treballar el posicionament SEO”... Tu també has fet que sí amb el cap sense entendre res?

Aquesta paraula tan popular, el SEO, respon, com totes les sigles que repassarem, a una expressió en anglès: Search Engine Optimization, és a dir, optimització dels motors de cerca. Per tant, quan algú s’ompli la boca amb aquesta sigla tan altisonant, simplement t’està dient que farà diferents feines per tal que la teva pàgina surti més amunt quan algú faci una cerca de Google. I no sols una cerca del nom de la vostra marca (aquesta és fàcil!), sinó de paraules relacionades que et poden fer arribar a aquell públic potencial que no té ni idea de com es diu la teva empresa.

 

SEA, publicitat per destacar en un mar ple de peixos

Si això del SEO et sona a bruixeria, és perquè probablement no  t’hem dit que és una feina de formigueta, amb moltes potes, de la qual veiem els resultats a mig i llarg termini. Si et corre pressa convertir la teva web en el nou hotspot d’internet, llavors segurament et trobaràs amb una altra parauleta: SEA, que no fa referència precisament al “mar” en anglès, sinó a Search Engine Advertising, o el que és el mateix,  publicitat a motors de cerca. 

I és que tot en aquest món està en venda, i també els llocs destacats a Google. Per això, a través de la plataforma Google Ads es poden comprar espais publicitaris per a la teva web que s’activaran davant de cerques i paraules concretes. Si sona complicat, és perquè ho és: una campanya de SEA exigeix un detallat estudi previ i un seguiment diari. I, evidentment, injectar-hi molts més diners. Com diria la Rosalía, Fucking Money Man!
 

 

SMO o buscar més ressò a les xarxes socials

“I això no ho puc fer amb el meu Facebook o Instagram?”.  Agobiats per cerques i enginyeria de motors de cerca, aquesta és una pregunta habitual. La resposta va cada cop més acompanyada d’una altra sigla més per a la nostra particular sopa de lletres: SMO, que vol dir Social Media Optimization, és a dir, optimització de les xarxes socials. 

És simplement una forma més complicada de dir-li a fer publicacions als nostres perfils? Sí, i no. L’SMO es refereix a una feina una mica més refinada que publicar fotos, i ens parla sobretot de compartir continguts de la nostra web a les xarxes socials, ideant estratègies  i buscant copys i continguts audiovisuals que connectin amb el públic objectiu. 

Si te n’has enamorat, tingues en compte que l’SMO, igual que el SEO, és un món per als pacients, i que els propietaris de les principals xarxes socials no hi estan gaire de cara. Cada vegada més és imprescindible invertir també en publicitat a xarxes socials per ser efectius. 

 

SEM, la suma de tot

I arribem a la darrera cullerada de la nostra sopa de lletres, el centre del nostre laberint! El SEM, potser una de les sigles que és utilitzada amb més inexactitud. SEM vol dir Search Engine Marketing, és a dir, màrqueting de motors de cerca. Per tant, en realitat el SEM no és més que la suma de les altres sigles que hem repassat: SEO, SEA i SMO. Però, per reduccionisme o desconeixement, molt sovint la trobaràs com a sinònim de publicitat a motors de cerca, és a dir, com a sinònim de SEA. Però potser ara t’hem tornat a embolicar.

 

Optis pel camí que optis, fes-ho sempre amb algú amb l’experiència i coneixements professionals. Només així podràs obtindre’n resultats. Necessitas ajuda?  

 

 

DESTAQUEM

L’era del ‘Mobile First’ ja és aquí: és hora d’adaptar-se!

DESTAQUEM

15/10/2019 0:00:00

Des de Snik Comunicació t’expliquem els secrets de la importància del Mobile First per a la teva web. Perquè el mòbil és el centre de la teva comunicació, descobreix-ho!

L’era del ‘Mobile First’ ja és aquí: és hora d’adaptar-se!

SEO, SEA, SMO, SEM… T’ajudem a sortir del laberint de sigles!

DESTAQUEM

09/10/2019 0:00:00

Et perds quan et parlen de màrqueting digital? SEO, SEM, SEA, SMO.. accions i paraules bàsiques per millorar les visites a la teva web.

SEO, SEA, SMO, SEM… T’ajudem a sortir del laberint de sigles!

La feina creativa d’Snik a les xarxes socials de Tarragona Turisme, destacada en un llibre

DESTAQUEM

09/10/2019 0:00:00

Descobreix el projecte de márqueting digital que Snik Comunicació va impulsar per Twitter de Tarragona Turisme i que ha estat destacat a un nou manual.

La feina creativa d’Snik a les xarxes socials de Tarragona Turisme, destacada en un llibre

QUÈ PODEM FER PER A TU?

CREATIVITAT

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017 0:00:00

CREATIVITAT

CREATIVITAT
CREATIVITAT

DISSENY OFF I ONLINE

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017 0:00:00

DISSENY WEB

DISSENY OFF I ONLINE
DISSENY OFF I ONLINE

COPYWRITING/CONTENT

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017 0:00:00

EMAIL MARKETING

COPYWRITING/CONTENT
COPYWRITING/CONTENT

SEO/SEM/PPC

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017 0:00:00

SEO

SEO/SEM/PPC
SEO/SEM/PPC

SNIK 
COMUNICACIÓ

Creativitat. Compromís. Originalitat. La fórmula del teu èxit. Des de 2004.