El passat mes de desembre va arribar al nostre país Threads, el Twitter d'Instagram. Competència directa de Twitter, actualment coneguda com a X, aquesta nova xarxa social ens permet penjar missatges curts, imatges o vídeos, seguir altres usuaris i republicar els continguts dels altres... però l'estrella és la publicació de fils. A què ens recorda? Doncs funciona gairebé igual que la plataforma que va adquirir Elon Musk fa un any i mig, però amb la signatura d'Instagram alias meta.
Aquesta nova xarxa social arriba en un moment concret. Des que Elon Musk va comprar X, anteriorment conegut com Twitter, la seva aplicació ha anat perdent popularitat. Mark Zuckerberg ha volgut treure'n profit i donar un pas més amb el seu imperi digital Meta, creant Threads, una aplicació vinculada a la xarxa social d'Instagram que permet crear i compartir contingut de manera molt semblant a X.
No obstant això, existeixen algunes diferències que fan d'aquesta nova plataforma una millor opció per a la seva utilització, almenys a nivell d'usuari.
Threads i X, diferències de la nova xarxa social de META.
Han estat moltes les queixes dels usuaris de X des que Musk va adquirir la xarxa social i va començar a implementar canvis, canvis absurds, i més canvis després dels anteriors, perdent fiabilitat i confiança per part de marques i usuaris. I com diu el refrany, "a riu revolt, guanyança de pescadors", Meta ha volgut pescar la seva pròpia llançant la seva nova xarxa social: Threads. Per aconseguir la popularitat amb la qual compta Twitter, ara anomenat X, és necessari que no només sigui similar, sinó que tingui característiques millorades que marquin el seu valor:
- A Threads es poden fer publicacions de fins a 500 caràcters de manera completament gratuïta
- Aquesta nova xarxa social permet editar el contingut publicat dins d'un marge de 5 minuts
- A la xarxa de Meta no existeixen les tendències, però tampoc compta amb publicitat
Malgrat aquestes diferències, la nova plataforma de creació de contingut digital és molt similar a la de Musk, per la qual cosa té molt sentit que se li conegui com a Threads, el Twitter d'Instagram.
Què permet fer l'aplicació de Threads, el Twitter d'Instagram?
Tot i que se la coneix com a Threads, el Twitter d'Instagram, cal tenir en compte les diverses possibilitats que t'ofereix aquesta nova xarxa social i que poden fer que sigui millor que l'original:
- Publicar text, imatges i vídeo
- Publicar GIFs
- Crear fils de missatges entrellaçats
- Crear enquestes
- Utilitzar un sistema de hashtags
- Donar "m'agrada" a altres publicacions o compartir-les al teu propi feed
- Respondre a publicacions pròpies i alienes
- Citar publicacions, essent una forma de respondre i compartir alhora
- Compartir publicacions en altres xarxes socials com Instagram, WhatsApp o Facebook
- Publicar missatges de veu amb la possibilitat que siguin transcrits
- Buscar contactes d'Instagram, usuaris i continguts
- Silenciar, restringir i bloquejar
- A més, tot i que està en període de prova, es vol implementar ActivityPub, per poder llegir les publicacions de Threads en altres xarxes socials com Mastodon
Tot i algunes característiques que la fan una opció millor que Twitter, està clar que encara no és la xarxa social per excel·lència i no li prendrà el lloc aviat. No obstant això, es pot assegurar que invertir temps en fer que la teva marca tingui presència en aquesta nova xarxa social, Threads, el Twitter d'Instagram, creant contingut que segueixi la línia de la teva imatge de marca, però adaptat a la forma de generar contingut segons les característiques i els permisos d'aquesta nova xarxa social de Meta.
Si vols estar present en aquesta nova xarxa social, portar la teva marca a Threads, t'ajudem!