El desembarcament de la IA en publicitat i comunicació
En els últims mesos, la Intel·ligència Artificial, també coneguda com IA, està adquirint més popularitat i el seu ús en més àmbits com la comunicació i la publicitat està creixent exponencialment. Però, què pot resultar de tot això?
L’ús de la IA en publicitat i comunicació ve carregat de bons desitjos i intencions, pot ajudar a crear encara més i millor gràcies a les eines que ens proporciona, i a més que amb aquesta intel·ligència es poden aconseguir resultats molt més ràpid que si ho realitzés una persona, sobretot en el referit a tasques repetitives i estandarditzades... No obstant això, no sempre és la millor opció, entre altres coses, començant perquè els drets dels continguts generats per les IA són propietat intel·lectual de la pròpia intel·ligència artificial. Una dada que xoca tenint en compte que elles mateixes aprenen gràcies als treballs de persones, però aquest és un altre debat.
Com funciona la IA en publicitat i comunicació?
Mitjançant l'ús de la IA en publicitat i comunicació es pot adquirir i analitzar grans quantitats de dades dels consumidors de manera precisa i ràpida, la qual cosa suposa un avenç en temps, terminis i rapidesa. També proporciona una anàlisi gairebé immediata dels resultats, la qual cosa ens ajuda a poder prendre decisions molt més ràpides, entre altres avantatges.
Tanmateix, això també pot suposar un problema, perquè treure determinada informació pot anar en contra del dret a la privacitat, en un altre cas diferent, ofereix informació sense tenir en compte un context humà, la qual cosa ens pot portar a prendre decisions inapropiades en l'àmbit publicitari o comunicatiu.
Continguts generats per IA en publicitat i comunicació
En l'actualitat, la IA en publicitat i comunicació no s'utilitza únicament com a eina de processament de dades, que sí que pot ser efectiu per a una empresa de comunicació o de publicitat, sinó que s'estan emprant eines de IA com ChatGPT, Google Bard, DALL-E com a generador de continguts audiovisuals, de text, en les campanyes de publicitat, etc.
Això pot ser un problema al perdre’s gran part del component humà. Es genera un contingut estàndard, tant en text com en imatge. Per exemple, si es vol generar un contingut per a una xarxa social de venda de cotxes sobre el dia de Sant Valentí, serà molt similar al contingut que generi per a una escola infantil o un hotel.
Un contingut únic i exclusiu, propi d'un procés creatiu on el insight (o l’Eureka!) genera una nova relació d'idees en forma de nova idea, original i exclusiva. Creem un concepte, un disseny, un titular, un missatge, una personalitat de marca que parla pels diferents canals impresos i en línia, a través d'una personalitat i to de marca. Únic i exclusiu que fuig d'estandarditzacions (i les rebutja).
A més, amb el tema dels drets d'autor encara està en l'aire, en estudi i buscant com abordar-lo de manera global, no és posible assegurar que els continguts que es generin mitjançant la IA en publicitat i comunicació siguin de l'empresa que ha sol·licitat els serveis o que hagi emprat aquesta eina, sinó que poden pertànyer a la pròpia Intel·ligència Artificial i generar denúncies i assumptes legals posteriorment al seu ús.
Com serà el següent capítol de l'aterratge de la IA en el nostre sector?
De moment et convidem a fer peces úniques amb el nostre equip de persones d’Snik. Made by Humans.