Cinc passos per millorar el teu posicionament a Google
Google és sens dubte l’oracle del segle XXI. Qualsevol cosa que vulguem comprar o qualsevol servei que desitgem contractar, el nostre primer pas és sempre fer una cerca a Google. Per això, estar entre les primeres propostes que el cercador retorna a la pregunta dels nostres clients potencials és primordial per comptar amb una presència online d’èxit.
Com millorar el posicionament a Google és un dels reptes que cada cop més empreses, grans i petites, posen damunt de la taula. Un procés pel qual podem optar per actuacions de tipus orgànic (és a dir, sense inversió en publicitat), que es coneixen amb les sigles en anglès SEO; o, en canvi, en què podem destinar recursos a una campanya publicitària a Google Adwords (acció que identifiquem amb les sigles SEM). En aquest article us expliquem cinc passos amb què us podem ajudar a escalar posicions a la pàgina de resultats de Google, segons les vostres necessitats i recursos.
1.Crea una bona base a través d’una auditoria
Ja ho deien els nostres avis que no podem començar una casa per la teulada, i en el món del màrqueting digital això és igual de cert que en altres àmbits de la vida. Si ens plantegem posar en marxa una estratègia de millora del posicionament a Google o altres cercadors, hem de tenir molt clar d’on partim i què podem millorar. Per això, un pas imprescindible, és realitzar una profunda auditoria de la marca.
Amb aquesta petita inversió prèvia, detectarem què estem fent bé i què no, quines millores són les prioritàries i quines poden esperar, i quin tipus d’estratègia és la que més s’adequa a la nostra situació i objectius.
2.Traça una estratègia de paraules clau ben estudiada
Improvisar no acostuma a ser bo per cap acció de màrqueting. És important basar-nos en una estratègia de paraules clau que hagi estat ben estudiada. Per això, cal, per una banda, conèixer bé la marca i els seus objectius, així com també la seva competència i les oportunitats de posicionament que s’obren al mercat i als cercadors. Cal detectar les paraules clau amb més potencial en relació al seu cost, competència i interès entre els internautes per tenir més garanties d’èxit en les accions posteriors.
3.Optimitza la teva web i genera contingut
Els motors de cerca sempre beneficien aquelles webs que estan optimitzades per a Google, tant a nivell tècnic com de continguts. En aquest darrer sentit, una de les accions per millorar el posicionament SEO és generar articles de forma periòdica que tinguin qualitat i siguin atractius per al nostre públic objectiu.
Google penalitza tant els continguts copiats com aquells que són massa curts, motiu pel qual és important posar aquesta feina en mans de persones que coneguin també tècniques per posicionar les paraules clau per les quals hem apostat en la nostra estratègia.
4.Guanya notorietat i enllaços
Que parlin de nosaltres és també una eina d’impuls a Google molt important. Aconseguir que pàgines relacionades amb el nostre sector ens enllacin és una forma de guanyar molts punts en el nostre posicionament a cercadors, però assolir-ho no és pas fàcil.
Hi ha estratègies com la generació de notes de premsa que ens poden ajudar en aquest sentit, així com establir aliances amb altres webs relacionades amb els àmbits en què ens volem posicionar. Un pas previ és guanyar notorietat de marca en el món digital, un esforç en què una bona gestió professional de les nostres xarxes socials pot ser un suport important.
5.Planteja’t una inversió a Google Adwords
Les accions de millora de posicionament orgànic o SEO ofereixen resultats a mig o llarg termini, i s’han de plantejar com una inversió de futur. Si necessitem resultats ràpids, l’opció ideal és plantejar una campana SEM, és a dir, una inversió publicitària a Google Adwords, amb anuncis que requeriran d’una cuidada elaboració i monitorització diària per assolir els millors resultats possibles.
Si necessites que t’ajudem a millorar el teu posicionament a Google i atreure més visitants a la teva web, posa’t en contacte amb nosaltres i explica’ns el teu projecte. Pots conèixer més sobre les marques que ja han confiat en nosaltres en aquest enllaç.