Presència a les xarxes socials, l'eina essencial
A la voràgine digital actual, els líders empresarials es troben davant un repte irremeiable: submergir-se en l'univers de les xarxes socials. Per què? La presència a les xarxes socials no és només un accessori en el món dels negocis, sinó una necessitat vital per poder sobreviure en l'era actual.
Pot una empresa sobreviure sense tenir presència a les xarxes socials? Per què és important comptar amb elles per potenciar un negoci?
Plataformes com Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn o fins a l'últim a tendència en XXSS, Threads, el Twitter d'Instagram, són eines importants no sols per a modelar l'opinió pública, sinó també per transformar els patrons de consum i que afecten directament la relació dels empleats amb les empreses.
En el joc de la nova era, la presència a les xarxes socials és la moneda de canvi i els directius no poden permetre's estar absents de cap de les maneres. De fet, hi ha estudis que recalquen que tenir un perfil digital coherent amb l'empresa és crucial per a obtenir un bon lideratge en aquests temps de canvi. A què es refereixen amb això?
Presència a les xarxes socials, no sols una qüestió de moda
El primer pas és comprendre el "per què". I és que la presència a les xarxes socials no s'hauria d'entendre com una moda passatgera, sinó com una eina estratègica per a millorar el negoci, construir credibilitat i enfortir la retenció de talent. Cal saber treure partit a totes aquestes plataformes (Facebook, Instagram, LinkedIn...) i arribar a ser un líder del futur en XXSS.
El líder del futur. Aspectes per tenir en compte.
La imatge que trasllada el líder amb presència a les xarxes socials mostra confiança, i ha de ser estratègica per a construir relacions i continguts que ho converteixin en referent en el sector al qual es dediqui. És important que es basi en un estil de lideratge transformacional, que fusioni l'admiració amb el diàleg i s'alimenti del feedback constant construint relacions sòlides. La coherència entre el públic i el privat és fonamental; el branding personal ha de ser autèntic i la influència i l'autenticitat són les monedes de canvi en aquest nou joc.
I com es pot aconseguir un equilibri adequat? Molt senzill, sent honestos amb un mateix i determinant el que s'està fent ara i fins a on es pot arribar: saber la disponibilitat real que podem oferir, les habilitats comunicatives i la disposició per compartir aspectes de la vida personal que poden ser crucials.
Existeixen diferents models de lideratge que es podrien distingir entre aquests nivells:
- Nivell de protecció: la seva presència a les xarxes socials és baixa, però respon amb una aparença cuidada.
- Nivell de promoció amb difusió recurrent: cerca de connexió i crea engagement.
- Nivell d'influència per ser referent: té reconeixement i connecta amb les masses.
Un lideratge adequat és essencial per atorgar un valor especial a l'empresa i, si l'unim a uns bons resultats, genera confiança. Si obté una bona comunicació, l'organització pot arribar a tenir un major impacte.
A l'era digital no es tracta simplement de tenir presència a les xarxes socials, sinó de ser autèntic, influent i estratègic en la comunicació. És el moment d'abraçar aquest canvi i liderar amb passió i autenticitat cap a un futur digitalment empoderat.
A Snik Comunicació t'ajudem a liderar la teva presència a les xarxes socials perquè sigui imparable!