Instagram, i les xarxes socials en general, s'ha convertit en una eina essencial per a marques i empreses que vulguin formar part del món digital. Permet arribar a més persones, crear comunitat i fidelizar clients d'una manera divertida, original, molt visual i creativa, per la qual cosa és molt important conèixer com funciona. Metricool ha tret un estudi d'Instagram 2024 i nosaltres t'expliquem les claus.
Vols conquistar Instagram al 2025? Metricool ha tret l'estudi d'Instagram 2024, analitzant aquells aspectes que funcionen i els que no. Conèixer els punts forts de la xarxa social permetrà que el teu negoci es torni tendència i es faci un lloc dins de l'enorme món digital: ús de carrusels d'imatges, les stories, ús de reels... tot això permetrà que la teva marca es consolidi dins d'una societat que viu immersa a les xarxes socials, on el primer cop d'ull és el més important.
Com triomfar en aquesta xarxa social? L'estudi d'Instagram 2024 ho revela…
Metricool ha dut a terme la seva anàlisi anual i ha publicat l'estudi d'Instagram 2024, en el qual es destaquen punts clau a tenir en compte a l'hora de publicar en aquesta xarxa social, sobretot si es busca consolidar la marca dins del món digital. A Snik sabem l'important que és tenir una imatge de marca sòlida a les xarxes socials, per això et volem ajudar explicant-te els seus punts forts:
- Ús de carrusels: utilitzar galeries amb diverses imatges és un encert, ja que generen un engagement del 10% de mitjana per publicació, la qual cosa suposa un 4% més en comparació amb la resta de les publicacions.
- Stories, les més utilitzades: i amb raó! Més del 70% dels usuaris es decanten per les stories, i és un encert total, ja que permeten crear FOMO ("fear of missing out") o més conegut com la por de perdre's una cosa important. Això fa que els seguidors estiguin més pendents, fidelitzant-los als teus continguts i, amb això, a la teva marca i productes.
A més, les stories són molt més espontànies i dinàmiques: generen més expectació, entreteniment i trànsit en la web o al perfil d'Instagram. - Reels, conquisten l'abast: l'ús de reels permet que la teva publicació arribi a més persones, amb un abast de fins al 37%, superant als carrusels que tenen un abast és menor, de només un 26%.
A més, per a triomfar encara més, l'hora i el dia són clau, sobretot quan s'elabora un pla de publicacions amb uns objectius clars: els dimecres i els divendres, entre les 19 i 21 hores és el millor moment per a publicar, segons l'estudi.
Les millors pràctiques… amb un feed impressionant!
Instagram acull cada vegada a més usuaris, amb més publicacions, la qual cosa dificulta arribar al nostre públic objectiu. Per això és essencial tenir un feed que destaqui, cridi l'atenció i faci que els usuaris et vulguin conèixer més. Sempre s'ha dit que la primera impressió és el que compte, i en aquest cas, no és menys.
Com bé s'ha mostrat en l'estudi d'Instagram 2024 de Metricool, són molts els aspectes a tenir en compte a l'hora de triomfar en aquesta xarxa social, no sols és important el disseny visual del contingut sinó també la forma en la qual es vol mostrar: requereix una anàlisi en profunditat de la marca i una estratègia de xarxes ben organitzada, coherent amb la marca i els objectius que es tenen.
Si estàs buscant començar de zero o millorar els teus resultats en xarxes socials, nosaltres podem ajudar-te: tenim l'experiència, la creativitat i el coneixement per a aconseguir-lo. Fidelitza al teu públic, crea comunitat i lidera amb Snik Comunicació.