Encara no sabem si riure o plorar. Aviat acomiadarem a una de les funcions més utilitzades de Google de cara a les empreses. Serà el pròxim 31 de juliol de 2024, quan el xat d'Empresa de Google desaparegui, però no us preocupeu!, ja que els clients continuaran contactant amb la teva empresa utilitzant la Cerca de Google i Maps.
Hi ha una cosa que Google fa molt bé i és sorprendre'ns cada poc temps. Després de tancar el seu servei de pàgines web gratuïtes, l'empresa de Silicon Valley ha decidit deixar de crear converses entre usuari-empresari, tancant la persiana del xat d'Empresa de Google que desapareix de les seves eines. No obstant això, la resta de les utilitats com poder veure les fotos, contingut publicat, enllaços a la pàgina web o la descripció, continuaran apareixent per a tots aquells clients que realitzin la cerca.
Dates clau d'aquest canvi
- 15 de juliol: els clients no podran iniciar noves converses des de Google. Aquells que tinguin xats en curs seran notificats que aquesta funció desapareixerà.
- 31 de juliol: a partir d'aquest moment, el xat d'Empresa de Google desapareix definitivament. No es trobarà disponible i com a empresa deixaràs de rebre nous missatges.
Acomiadem al xat d'Empresa de Google, però… i ara què?
Que ningú s'espanti!! Tant si utilitzes o no la funció de xat d'Empresa de Google, la companyia assegura que no cal preocupar-se. Segons les seves últimes informacions, encara que desaparegui aquesta funció, no perdràs els xats que has mantingut amb els teus clients, ja que és possible guardar un registre de les converses antigues amb Google Takeout, descarregant l'historial de totes elles.
Altres opcions de reforç són, entre altres, la de buscar i convidar als clients a utilitzar altres alternatives de xat per a seguir en contacte: a través de la pàgina web, indicant un correu electrònic o telèfon de contacte, o escrivint comentaris en el perfil de Google de la teva empresa.
La desaparició del xat d'Empresa de Google és l'empenta que necessitaves per a buscar noves maneres de comunicació amb els teus clients deixant a un costat les eines de Google i utilitzar les teves pròpies: implementació del Bot en el teu web, incorporar l'opció de parlar a través de WhatsApp Business, ús d'un correu corporatiu i l'email màrqueting, aplicació d'un formulari en línia, etc. Sigui com sigui l'opció que triïs, a Snik Comunicació podem ajudar-te!
I no t'oblidis d'informar els teus clients!
A més d'aplicar els canvis en la teva pàgina, és important avisar als teus clients perquè sàpiguen de quina manera serà possible mantenir el contacte. Tenir una comunicació fluida dels canvis que realitzarà l'empresa és imprescindible per a continuar mantenint la fidelitat dels clients amb la teva marca, i si aquesta comunicació es fa d'una forma cridanera, molt millor.
Si no saps molt bé com informar als teus clients o potencials clients aquests canvis i la manera de comunicar-se amb la teva empresa, a Snik Comunicació t'ajudem. Som una agència 360º, trobarem la manera perquè la comunicació amb els teus clients continuï fluint!