Comprar o sostenir? Impuls ràpid o reflexionat? S'hi acosta un dels divendres més famosos i esperats de l'any per part de moltes persones. Arriba el Black Friday, l'esdeveniment comercial per excel·lència de l'any ple de promocions, descompte i ofertes de nombrosos comerços a nivell mundial, que inciten a un consum massiu i, de vegades, poc responsable. També el mateix dia se celebra l'alternativa molt més sostenible a aquest fenomen, el Green Friday, que promulga un consum més responsable i conscienciat amb el planeta.
Amb el Nadal a la cantonada, ens sentim temptats a comprar regals anticipats per als nostres amics, pares, la nostra parella o fills a preus reduïts, i per això esperem amb tantes ganes el tan famós divendres negre amb les seves múltiples ofertes, cosa que les empreses saben i també esperen amb entusiasme.
El Black Friday un dia on el consum massiu és el gran protagonista, cosa que ha fomentat l'aparició d'un moviment on es busca que sigui molt més responsable: el Green Friday, una alternativa “anti Black Friday” amb una consciència de consum sostenible i una defensa al petit comerç, els productes de segona mà i el reciclatge. I aquí és on les marques tenen un repte: combinar l'atractiu de les rebaixes amb una proposta de valor sostenible i respectuosa amb el medi ambient.
El consum massiu imparable del Black Friday
El Black Friday neix als Estats Units a la dècada de 1960 per referir-se al caos que es generava després d'Acció de Gràcies, on els ciutadans es preparaven per a les compres nadalenques. Els propietaris dels comerços van adoptar aquest terme per reflectir l?inici de temporada de compres i el pas de pèrdues a guanys econòmics.
Sabies que…? El terme “black” es refereix a la pràctica econòmica de les botigues on passen de números vermells (pèrdues) a números negres (guanys).
En l'actualitat, el Black Friday està completament globalitzat, tenint totes les marques i empreses de múltiples sectors esperant a aquest moment de l'any per oferir rebaixes i augmentar-ne les vendes i beneficis.
Creant una sensació d'“oferta única que no ens podem perdre”, les marques han aconseguit crear una sensació d'urgència per comprar, generant una onada de compres en massa, i amb ella un consum irresponsable per part dels consumidors i repercussions fa
tals en la cura del nostre planeta. Per això mateix, davant de la polèmica del Black Friday, ha sorgit un moviment guiat per la sostenibilitat i el consum responsable: el Green Friday.
Green Friday, una resposta sostenible al consum excessiu
El Green Friday promou un consum conscient, on els productes ecològics o de comerç just en són els protagonistes. Gràcies a aquesta alternativa que ofereix divendres verd, no només es contraresten els efectes negatius del consumisme, sinó que també es promou la presa de decisions més reflexiva i ètica a l'hora de fer les compres.
Són moltes les empreses que s'estan sumant a aquesta iniciativa creant productes sostenibles, ecològics i respectuosos i, per descomptat, oferint ofertes i descomptes perquè el Green Friday estigui a l'abast de tothom.
Consum massiu també online… amb el Cyber Monday
Tot i això, el Green Friday no només ha de contrarestar els efectes del Black Friday, sinó que també s'enfronta a les vendes massives en línia que es produeixen el dilluns següent.
Aquest dia és un dels més importants del comerç electrònic, sobretot tenint en compte la facilitat i la comoditat que suposa comprar per internet, però això no vol dir que no es pugui fer de manera respectuosa amb el planeta.
Gràcies a la globalització de l'accés a internet, tots els comerços tenen l'oportunitat de fer-se un lloc a l'anomenat ecommerce, creant una botiga en línia amb la venda dels seus serveis ecològics, de segona mà o fets amb materials reciclats.
Sabies que…? A Snik Comunicación estem especialitzats en ecommerce, així que sigui quin sigui el teu sector, t'ajudem tant amb la teva botiga en línia com amb la visibilitat dels teus productes o serveis ecològics, sostenibles i respectuosos amb el planeta.
Beneficia't d'una imatge de marca sostenible… Tenint cura del planeta!
Sumar-se a causes socials sempre és un punt a favor per a les empreses, i si a més d'ajudar al planeta com és el cas del Green Friday, poden crear una imatge de marca sostenible, millor.
Crea missatges de consciència social
La comunicació és importantíssima alhora de crear una imatge de marca. Ocasions especials com és el Green Friday ofereixen l'oportunitat perfecta per donar a conèixer la teva empresa com a alternativa sostenible.
A través de campanyes de comunicació, màrqueting o publicitat, es pot crear una narrativa on es mostrin els teus productes sostenibles o una producció respectuosa amb el medi ambient.
Cerca creativitat a les teves ofertes del Green Friday
Cal no oblidar que el Green Friday segueix sent un cap de setmana d'ofertes enfocat a que la gent compri els teus productes o serveis, per la qual cosa les ofertes que es facin necessiten creativitat per cridar l'atenció per sobre d'aquelles empreses destinades al consum massiu .
Sigues clar i responsable amb el contingut
Finalment, a l'hora de crear els missatges de comunicació, és important oferir una informació clara sobre els processos de fabricació o els compromisos mediambientals que segueix la teva empresa.
Mostrar o explicar per què els teus productes són ecològics i respectuosos amb el medi ambient t'ajudarà a crear una imatge de marca sostenible i, a més de vendre els teus productes al Green Friday, aconseguiràs fidelitzar clients que busquin cuidar el planeta.
Beneficia't d'una imatge de marca sostenible… Tenint cura del planeta!
Tant el Black Friday com el Green Friday busquen que els consumidors adquireixin productes amb grans descomptes, però està a la mà de tots que aquestes compres sigui el més respectuoses amb el planeta possible. Les empreses creant productes ecològics i sostenibles. Els consumidors són conscients de l'impacte mediambiental i aposten per aquests productes respectuosos. I, agències com Snik Comunicación, sent el pont entre empresa i consumidor per transmetre aquest missatge de sostenibilitat.
Perquè des de Snik Comunicación apostem per un futur sostenible on tots els comerços tinguin el seu lloc, en línia i físic. Crea una imatge de marca sostenible, crea futur sigui quin sigui el teu sector.