La pandèmia de la Covid-19 ha accelerat processos com el de la digitalització del sector comercial, molt sovint amb el suport de les administracions públiques. Aquest ha estat el cas de la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, que des de la tardor de 2020 va decidir posar en marxa els seus perfils de xarxes socials propis amb un objectiu central: donar suport a la difusió de la nova aplicació per a smartphones Som Comerç TGN. Snik Comunicació va ser l’empresa escollida per concurs públic per encarregar-se d’un projecte comunicatiu que compta amb el suport dels Fons FEDER i que en els darrers dotze mesos ha anat creixent amb noves funcionalitats.
Snik Comunicació vam assumir el repte de construir des de zero aquesta personalitat 2.0 de TGN Comerç, amb la posada en marxa tant d’una pàgina a Facebook com d’un perfil a Instagram. En els darrers mesos, hem vertebrat l’estratègia de comunicació a xarxes socials de les diferents fases de desenvolupament de l’aplicació, des de la captació inicial de comerços i usuaris, la difusió del seu funcionament i beneficis, la creació d’aparadors virtuals de les botigues associades (la funcionalitat TGN Market), fins arribar aquesta tardor de 2021 als esperats Bons Tarragona, que permetrà als residents a la ciutat gaudir de descomptes directes als establiments associats.
A l’hora de donar forma a l’activitat de TGN Comerç a xarxes, hem apostat per una identitat visual clara i atractiva, i un discurs proper tant per als mateixos comerços com per als seus clients potencials. En aquest sentit, s’ha fet un esforç de proximitat amb els establiments, amb redifusió de les seves ofertes, promocions i gratificacions, però també amb sessions de fotografia específiques per aquells comerços adherits a l’aplicació. Tant el perfil de Facebook com d’Instagram són una porta oberta per als responsables de les botigues de la ciutat per informar-los sobre els beneficis d’aquesta aposta per la digitalització i facilitar-los que se sumin a la campanya.
Però com a bon canal de comunicació institucional, les xarxes socials també s’han convertit en aquests mesos en un punt de referència per a recollir la informació d’interès per als comerciants de Tarragona, i la posada en marxa d’altres campanyes de millora del sector com l’aposta per la sostenibilitat del comerç de proximitat o la difusió d’activitats amb la col·laboració de la regidoria, com les activitats de Sant Jordi o de Som Dinàmics. El petit comerç és una part ineludible de la personalitat d’una ciutat, i des d’Snik Comunicació treballem dia a dia perquè els seus valors tinguin la major difusió possible.
Durant els primers mesos de posada en marxa de les xarxes socials de TGN Comerç, hem aconseguit apropar-nos a la barrera dels 1.500 seguidors a Instagram, i el mig miler a Facebook. Et convidem a descobrir la nostra feina visitant els seus perfils i informant-te també sobre els beneficis de la campanya #SomComerçTGN!