Canviant la porteria de lloc, per Mr. Google
Tot el món coneix a Google, el cercador dels cercadors (amb un 98% de quota de mercat). Sabem que és molt bo aparèixer a la seva primera pàgina, i com més amunt, millor. Però ara que ho teníem tot controlat... va i ens canvia la porteria de lloc.
Google canvia les regles d'indexació amb la generació de dos nous algoritmes: Panda i Penguin. Però això no és tot, no conforme amb modificar els regles i instaurar una nova indexació dels webs, modifica i ajusta mensualment (cada quatre setmanes) aquests algoritmes.
El seu objectiu? Indexar els webs amb contingut realment interessant, nou, i autèntic, en detriment de les còpies o texts de baixa qualitat.
El perquè.
En el moment en qué tots volem sortir el primer, qui no corre, vola. I com menys diners ens costi millor. Per això han proliferat les estratègies de posicionament i creació de contingut fraudulent: còpies, repeticions de paraules clau que et mostraven cerques que no tenien res a veure amb el que volies...
I fins aquí. Llavors van néixer Google Panda i Google Penguin.
Què és l'algoritme Panda i què és l'algoritme Penguin?
Google Panda té com a finalitat desfer-se o donar puntuació baixa als continguts de poca o dubtosa qualitat. O el que és el mateix, puntuar positivament els webs amb continguts originals, ben treballats a nivell de comunicació i SEO, i que es comparteixin a les xarxes bsocials de manera regular.