Ja és un fet que la intel·ligència artificial o “IA” per als amics, està transformant la manera com accedim a la informació. Les cerques a internet han evolucionat, i amb això, la manera com interactuem amb els cercadors. En aquest cas, ha estat l'empresa Google qui ha fet un pas més, presentant a tots els que naveguen al cercador una nova IA basada en donar respostes precises, útils i immediates. En aquest article t'expliquem tot el que cal saber sobre la nova IA de Google.
L'empresa nord-americana fa un pas al futur amb la seva nova experiència de cerca generativa. De què es tracta? Ara, en fer una cerca, el primer que veuràs serà una resposta generada per intel·ligència artificial, pensada per donar-te directament el que estàs buscant, sense embuts. Però tranquil, això no reemplaça el cercador de sempre: és un complement intel·ligent que se suma als resultats tradicionals.
Què he de saber sobre aquesta nova IA de Google?
L'aposta de Google per generar respostes amb intel·ligència artificial és Google search generative experience (SGE). És una manera de donar una resposta clara i concisa, ia més, afegeix a la part dreta links, articles o pàgines on resideix informació relacionada amb la cerca. Es podria descriure com una nova secció que apareix a la part superior dels resultats quan fas una cerca. En primera instància sortirà el resultat generat amb IA, i just a sota, es troben les respostes i les pàgines de la mateixa manera que Google ha mostrat sempre.
Quines millores proporciona?
Google cerca oferir respostes en què prevalgui l'objectivitat, per sobre de la fluïdesa. Google no persegueix mantenir una conversa amb l'usuari, sinó que busca que les seves respostes siguin el més específiques, objectives i útils possibles. Ofereix poder donar a l'usuari una resposta eficaç a la vostra sol·licitud, i no només brindar informació. Per exemple, al propi cercador li pots demanar que et faci una rutina de córrer, i fent servir tot el seu coneixement, et donarà una resposta concisa, clara i aplicable. Lògicament, aquesta resposta no serà tan personalitzada i detallada com en altres intel·ligències artificials que centren la seva feina, sinó que es tracta més d'una resposta objectiva i útil per resoldre ràpidament la teva qüestió.
Quatre dades que cal conèixer
Aquests són els quatre principis fonamentals que guien la nova cerca amb intel·ligència artificial de Google:
- Respostes, no interaccions: Google no cerca donar respostes en primera persona ni crear converses, com podria ser el cas d'altres plataformes d'IA com ChatGPT o Deepseek. Aquesta IA vol donar aclariments sobre allò que se li pregunta.
- Rapidesa: redueix en gran manera els passos que els usuaris han de fer per trobar una solució.
- Rellevància i exactitud: gràcies a la IA s'aconsegueixen donar respostes més rellevants i amb més exactitud als usuaris.
- El que és antic no desapareix: Google vol seguir donant les millors respostes als usuaris. Per això, els usuaris podran aprofundir en les vostres preguntes o sol·licituds i Google seguirà mostrant respostes com antigament, incloent links o pàgines afins a la cerca.
Posem a prova la nova IA de Google!
Davant d'aquest fenomen, volem posar a prova aquest nou sistema de cerca i us preguntem: “Què és Snik Comunicació”. Segons després, sorpresa…! No ens ofereix cap resposta. Com és possible? Això és perquè “La vista creada amb IA” no s'activa a totes les cerques. Només en què Google considera, dacord amb la programació dels seus algorismes. Això seria el cas de consultes on la informació estigui dispersa en diferents fonts o temes especialitzats.
A Snik Comunicació estem sempre atents als avenços i transformacions que porta la intel·ligència artificial. Sabem que el món digital evoluciona a un ritme vertiginós, i per això t'ajudem a estar al dia amb tot allò relacionat amb xarxes socials, plataformes digitals i comunicació. Tens dubtes o necessites assessorament? Contacta'ns! Som aquí per ajudar-te a comunicar millor a l'era digital