Quan ja teníem domesticats al “Panda” i al “Pingüí”... Google ens envia per sorpresa, amb nocturnitat i traidorïa el nou algoritme “Colibrí” (“Hummingbird“).
Que Google mana està més que demostrat. Cada cop que el cercador fa un canvi o implanta un nou algoritme al seu motor de cerca, els experts en SEO i posicionament hem de revisar de nou la feina ja feta anteriorment als llocs webs dels nostres clients (amb el seu vist-i-plau , és clar).
A la presentació del nou algoritme als periodistes, Google no va explicar gaire, tot i que i que si van afirmar que era la revisió més gran del sistema des de l'algoritme “Cafeína” implantat l'any 2009. És a dir, no es tracta d'una mera modificació dels anteriors, sinó no una nova reforma a fons que se suposa que afectarà a més del 90% de les cerques.
- Com és? Colibrí és un algoritme que analitza les cerques dels usuaris a nivell sintàctic, oferint respostes a preguntes cada cop més complexes.
- El més positiu? Que Google mostra respostes més directes a les cerques dels usuaris, en un camí cap el que ells anomenen “cercador intlel·ligent”. Tot i això, no canvia el contingut: se segueix premiant l'originalitat i la qualitat.
- Punts negatius? Haver de revisar les metadades de cada lloc web dels nostres clients per poder tornar a aparèixer de manera eficaç al cercador. Encara que aquesta vegada l'afectació no és tanta com quan es van aplicar els algoritmes "Panda" i "Pingüí".