Google canvia més d'aplicació que de jaqueta. I ara és el torn de Google My Business. Es tracta d'un canvi de nom i d'interfície, més que no pas d'essència, ja que les fitxes d'empresa es continuen mantenint amb les funcionalitats habituals que tant fan servir els negocis i les empreses locals.
I… on és el canvi?
A Internet es poden llegir milers d'articles sobre la desaparició d'aquest servei, però els canvis són més aviat superficials. A més de rebatejar-se com a New Merchant Experience, un dels grans canvis de l'aplicació és que desapareix la interfície per a la gestió de diferents perfils que un usuari pugui tenir.
És a dir, per gestionar-la hem d'accedir directament des dels resultats de cerca de Google o bé mitjançant Google Maps. El més gran hàndicap? Dificulta la gestió de múltiples fitxes i també l'accés.
“Què hi ha de nou, mestre?”
Com deia el nostre estimat Bugs Bunny (si vas ser afortunat de petit i veies els seus dibuixos), el que és nou és el nom i l'accés (o, més aviat, la desaparició de la interfície de gestió principal) però, pel que fa a les funcions, es mantenen les de sempre: creació de campanyes de Google Ads, administració de les ressenyes dels teus clients, edició de la informació del teu negoci, resposta de preguntes i missatges, publicació de contingut i gestió de permisos administratius.
No entenem gaire bé aquest canvi, si no és perquè està dins d'una estratègia per potenciar l'ús dels motors de cerca i els mapes de Google… però ja és una realitat. Benvinguda sigui!
PD. Si encara no gestiones la teva fitxa d'empresa de Google Business Profile i en vols conèixer els avantatges a l'hora de posicionar-te i tenir contacte amb els clients potencials, escriu-nos => hola@snikcomunicacion.es